Veilig en vertrouwd

De Groen

De Groen is een kleinschalige school, waar de sfeer veilig is en vertrouwd. Vanuit een houding van onderlinge waardering, wederzijds vertrouwen en rekening houden met elkaar willen we een veilige leeromgeving creëren waar iedereen optimaal kan functioneren en met plezier naar school komt. Op onze school leren we zorgzaam te zijn voor elkaar, maken we verbinding met de ander en leren we positief gebruik te maken van verschillen om zo tot een betere samenwerking te kunnen komen.

Onze kernwaarden

Verbinding

Samen maken we de school en hiervoor hebben we elkaar nodig; we werken met elkaar samen en leren met en van elkaar in het besef dat iedereen zijn/haar eigen talenten heeft. We erkennen dat iedereen een waardevolle bijdrage kan leveren en willen daarvoor de ruimte creëren.

Zorg voor elkaar

We kijken naar elkaar om en zijn medeverantwoordelijk voor het welzijn van leerlingen, leerkrachten en ouders. We respecteren en helpen elkaar zonder daar gelijk iets voor terug te verwachten. Als er onenigheid is dan zoeken we samen naar een oplossing zodat iedereen met plezier naar school kan gaan; we zorgen voor een veilig schoolklimaat.

Samen nieuwsgierig op weg

We willen groeien in het besef dat we nooit uitgeleerd zijn en dat iedereen zijn eigen talenten heeft; we helpen elkaar om die talenten te ontdekken en te ontwikkelen.

Extra informatie